Alıcılar İçin İptal ve İade Koşulları
Alıcı/Alıcılar için örnekleme yöntemi ile hazırlanan iptal ve iade
prosedürümüze ilişkin hususları soru-cevap şeklinde aşağıdadır;
1. Sipariş ettiğim ürün için ödeme yaptıktan sonra,
Satıcının kargoya verme süresi sona ermeden, ürünü almaktan vazgeçersem ne
yapmam gerekir?
Öncelikle Satıcı ile iletişim kurmanız gerekmektedir.
Satıcı ürünü kargoya vermiş ama henüz kargo bilgilerini sisteme girmemiş ise bu
durumda ürünün geri kargolanması 2. soruda cevaplanmıştır. Satıcı ürünü henüz
kargoya vermemiş ise bu doğrultuda işlemin iptali ancak satıcı ile anlaşarak
gerçekleştirilebilecektir.
2. Sipariş ettiğim ürün için ödeme yaptıktan, Satıcı da
kargo bilgilerini girerek ürünü kargoya verdikten sonra, henüz onay verme süresindeyken
ürünü satın almaktan vazgeçersem ne yapabilirim?
Bu durumda “Kargo ücretini alıcı öder”
şeklinde açıklama bulunan ürünlerde, kargo ücretini ödeme zorunluluğunuz
vardır. Teslim aldığınız ürünü Satıcının bilgisi dahilinde “Kargo
ücretini alıcı öder” açıklaması ile kargoya verip Satıcıya iade
edebilirsiniz. Bu şekildeki işlem sayısının artması halinde kötüniyet ihtimali
göz önünde bulundurularak üyeliğiniz MAYA ANA tarafından tekrar
değerlendirilebilecektir.
3. Sipariş ettiğim ürün elime ulaştıktan sonra ürünü
beğenmediysem ve/veya herhangi bir sebep ileri sürmeden iade etmek istiyorsam
ne yapabilirim?
Ürünü beğenmeme ve/veya herhangi bir sebep ileri sürmeden
vazgeçme durumlarında iade talepleri GET (Güvenli E-Ticaret) süreçleri
kapsamında ürün elinize ulaştıktan 3 gün içerisinde yapılabilecek olup iade
hakkınızı kullanmak istemeniz durumunda sistem üzerinden iade talebinde
bulunmanız ve ürünü “Kargo ücretini alıcı öder” açıklaması ile kargoya
verip Satıcıya iade etmeniz gerekmektedir. İade talebinizin onaylanmasından ve
iadeye ilişkin kargo adres bilgilerinin sisteme girilmesinden sonra ürün için
ödediğiniz ürün bedeli hesabınıza iade edilecektir.
5. Siparişe konu ürün elime ulaşmadı ve kargo takip bilgisi
de görüntülenemiyor ise ne yapmam gerekir?
Sistemde Kargo Takip Bilgisine ulaşamıyorsanız doğrudan MAYA
ANA telefon numaraları ile iletişim kurup, kargo bilgilerini istemeniz
gerekmektedir.
9. Siparişe konu ürün sistemde belirtilen süre içerisinde
elime ulaşmadıysa ne yapabilirim?
Doğrudan MAYA ANA
telefon numaraları ile iletişim kurup, ürün sorgulaması yapmanız gerekmektedir.
10. Satışı iptal etmiş olmam nedeniyle ödemiş olduğum ücret
kartıma iade olduysa ancak iade edilen bedeli göremiyorsam ne yapabilirim?
Sistemden iadenin onaylanmasıyla birlikte ödemenin
hesabınıza iadesi için bankanıza talimat verilmiş olup ödeme zamanı ile ilgili
kesin bir bilgi alabilmek için bankanızla iletişime geçmeniz gerekmektedir.
11. Mevzuat ve mesafeli satış sözleşmesinden kaynaklı Cayma
hakkımı kullanırken herhangi bir ürün kısıtlaması var mıdır? Varsa hangi
ürünlerde Cayma hakkımı kullanamayacağım?
Alıcının talebi üzerine kişiye özel olarak üretilen ve/veya
tasarlanan ürünler ile Alıcı tarafından ambalajı açılmış olanürünlerde iade
kabul edilmeyecektir. Ayrıca Alıcı, hızla bozulma veya son kullanma tarihi
geçme ihtimali olan niteliği itibariyle iade edilemeyecek mallar söz konusu
olduğunda da cayma hakkını kullanamayacaktır.
12. Alıcı'nın hangi hallerde kötü niyetli davrandığı kabul
edilir?
Siparişe konu ürünleri alıp devamlı olarak iade eden
kişiler, bu durumu kötü niyetli olarak tekrarlayanlar, ilanında “Kargo
ücretini Alıcı öder” olarak belirtilen ve bu şekilde gönderilen kargoyu
teslim almayanlar ve/veya Satıcıyı zarara uğratanlar, siparişe konu ürüne
bilerek zarar verdiği hususu satıcı tarafından kanıtlanmış olanların kötü
niyetli davrandıkları kabul edilecektir. Kötü niyetli davranan Alıcıların
üyelikleri süreli olarak dondurulabilir veya sonlandırılabilir.
13. Sipariş iade adresi
Siparişe konu ürünü teslim alıp iade etmek isterseniz ürün sipariş
esnasında beyan edilen mağaza adresine yapılması gerekmektedir, ayrıca sipariş
sonrası mailinize gelen mailde mesafeli satış sözleşmesi içerisinde
bulabilirsiniz.
14. Sipariş iade adresini bulamadım ne yapmalıyım?
Hesabınıza giriş yapıp
siparişe konu olan ürünün sipariş detayı içerisinde mağazaya soru sor butonunu
tıklayarak ilgili mağazadan destek alabilirsiniz.